Opbouw

ADK Rally Rent bouwt alle rallyauto's op maat. Dit betekent dat u zelf kunt bepalen hoe eenvoudig of uitgebreid u uw rallyauto wilt hebben. Van groep N tot volledig groep A, van 205 tot BMW. Neem contact op en overleg wat de mogelijkheden voor u zijn!

Hieronder staan een aantal foto's van de opbouw van een Peugeot 205 GTi volgens het 205cup reglement (C3):



Elke body wordt door een speciaal procédé in België ontdaan van alle beschermende kit, lak, etc. Hierdoor wordt de auto niet alleen vele malen lichter (tot 70KG), ook komen alle eventuele onvolmaaktheden van de body naar boven, zodat deze hersteld kunnen worden met nieuw plaatwerk.



Vervolgens wordt de auto voorzien van een rolkooi naar keuze, en op meerdere punten verstevigd (doorgelast) om een stijvere carroserie te creëren. Dit bevordert de uiteindelijke wegligging van de rallyauto.



Als de body is voorzien van al het benodigde laswerk voor de stoelen e.d. wordt er een beschermlaag aangebracht op plekken waar dit nodig is (onderkant en wielkasten). Dit is vele malen beter verdeeld en lichter dan origineel, waardoor het nauwelijks extra gewicht met zich meebrengt, maar wel goede bescherming biedt. Hierna wordt de auto van een grondlak voorzien, en worden de onderkant, wielkasten en interieur in kleur gespoten. En wordt het (gestripte en/of aangepaste) interieur weer geplaatst.



De motor, welke een volledige revisie heeft ondergaan, wordt geplaatst, en tevens wordt het volledig herziene onderstel gemonteerd.



De rallyauto wordt in een kleur naar keuze gespoten, en vervolgens afgemonteerd.
Nadat de auto voorzien is van APK, en een duurtest heeft ondergaan, wordt de auto op een vermogenstestbank maximaal afgesteld om zoveel mogelijk vermogen te creëren binnen de reglementen.

Vervolgens is de rallyauto klaar voor zijn eerste rally!